Musolla An Nur SK 1000

Musolla An Nur SK 1000

SALAM MAAL HIJRAH 1438H

SALAM MAAL HIJRAH 1438H

Khamis, 22 Oktober 2015

Program Perkongsian Antarabangsa






21 Oktober 2015 - SK SERI BULUH : Jawatankuasa Musolla an Nur berjaya mengadakan satu program jalinan antarabangsa dengan menjempur Dr Muhammad Irfan Nyia B Abdullah ( Penasihat Program  Peguam Muda Jordan (LANCER) 2014 ) dan merupaka sorang pensyarah di IPG Kampus Dato Razali Ismail.

Dalam program selama sejam itu Dr berjaya menyampaikan perkongsian antarabangsa dengan memberi penekanan kepada pendidikan dan masa depan kanak-kanak di Syria Jordan. Kupasan dan penerangan beliau menarik minat hadirin terutama murid-murid yang tidak jemu-jemu bertanyakan soalan untuk mendapat penjelasan dan membuat perbandingan dengan pendidikan antara negara malaysia dan di sana. 

Program jalinan ini membuka mata dan minda anak-anak pelajar di sini betapa pentingnya rasa bersyukur dengan keaaadan yang mereka miliki di bumi Malasyia dan juga memberi keinsafan dengan terbitnya perasaan kasih sayang sesama insan dan perlunya sikap tolong menolong  antara satu sama lain terutama dalam kalangan umat Islam di seluruh dunia.

Akhir program ini adalah solat fardhu Zohor secara berjemaah dan diikuti dengan solat sunat hajat bagi memudahkan segala urusan sekolah sepanjang tahun ini. Jawatankuasa Musolla An Nur merakamkan jutaan terima kasih ekpada semua yang hadir termasuk ibu bapa yang turut menjayakan program ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan